Alakítsa az információt tudássá

Bevezetés

Szervezeti tudásmenedzsment kihívásai:

  • Nehéz megtalálni a szervezeten belül elosztott információkat.
  • A szervezet változatos földrajzi elhelyezkedése.
  • A munkát mindenki önállóan végzi.
  • Nehéz a munkavállalók rejtett képességeit feltárni.
  • A megszerzett információk nem kerülnek újrafelhasználásra.
  • Az információ gyakran nem érhető el az irodán kívül.
  • Tudásmegosztási nehézségek.
  • Hogyan találjuk meg és osszuk meg egymással a megszerzett tudást.
  • A tudás újrafelhasználása gyorsabb, mint az újbóli létrehozása.
  • Az ismereteket újrafelhasználásuk érdekében meg kell őrizni.
  • Az információmegosztás akadályai.
  • Kommunikáció és információmegosztás hiánya.
  • Nem definiált szervezeti célok.
  • Szervezeti tudás típusainak azonosítása.

Célok

A tudásmenedzsment egy döntéstámogató rendszer, amely megköveteli a tanulási folyamatokra vonatkozó modell implementálását - gyakran ez gépi tanulás elvén működik - valamint támogatja a tudás elsajátítását és átadását a mindennapi tevékenységekkel (tudásmegosztási folyamat).

A know-how begyűjtése önmagában nem elegendő. Bizonyos szempontból ösztönözni kell, és támogatni kell megfelelő hozzállást a vállalkozásban.

A tanulási eszközök és technikák hozzá járulnak a kedvező kultúra és a megosztással szembeni hozzáállás fejlesztéséhez.

A tudásmenedzsment modell alapvető jellemzői (tudásmenedzsment stratégia):

  • Elősegíti a rendszerek közötti összeköttetést (megosztási felügyeleti megoldások).
  • Alakítson ki hálózatot vagy gyakorlati közösségeket a know-how megosztásához. Azonosítsa a közös érdekekkel vagy tudással rendelkező embereket ( versenyképes intelligencia ).
  • Fedezze fel a meglévő tudást és tanulja meg újrafelhasználni azokat.
  • Know-how (tudás) fejlődésének kezelése.
  • Fokozza a szervezeten belüli kultúrát, amely ösztönzi az emberek közötti hálózatépítést és az együttműködést.
  • Hozzon létre olyan folyamatokat az információk automatikus elosztására, amely továbbítja az információt az érdekelt/érintett emberek számára.
  • Bontsa le a korlátokat, amelyek megakadályozzák az információk megosztását.
  • Lehetővé teszi az információkhoz való univerzális hozzáférést.
  • Segít a szervezetbeli tudás típusának meghatározásában.
  • Emberek és folyamatok összekapcsolására szolgáló eszközök implementálása. (Tudás megosztás)
  • Vezető tudású emberek azonosítása.
  • A rendszernek rugalmasnak kell lennie, lehetővé téve a szervezeten belüli változó folyamatokhoz való alkalmazkodást.
  • A modelt időnként újra felül kell vizsgálni.
  • Stratégiák meghatározása a tudás kodifikálására.
  • Tudás átadására szolgáló folyamatok meghatározása.
  • Kompetenciák és felelősségi körök azonosítása.
  • Folyamat meghatározása, amely az előállítás során képes automatikusan meghatározni az információt.
  • Rendszerintegráció támogatása.
  • Tudás megosztása.

"Capturing and transferring the know-how of the Foinaven (northern Scotland) and Gulf of Mexico bases was a key factor in reducing planned development costs by 50 million dollar".

Fejlesztési igazgató.

Jellemzők

Struktúra meghatározása

Az OpenKM lehetővé teszi, hogy egyetlen hozzáférési pontot állítson be minden információhoz - tartalomkezeléshez - a megfelelő struktúra segítségével. A biztonsági modell segít meghatározni, hogy milyen információkhoz férhet hozzá a felhasználó.

  • Egyszerű a felhasználó számára.
  • Az alapvető funkciók már be vannak építve.
  • Könnyen és gyorsan telepíthető.
  • Segíti az eredmények elemzését.
  • Egyszerűsíti a folyamatokat.

Azonosítás

A tanulási model alapján - gépi tanulás- és a repositoryban már létező adatok alapján,az OpenKM rögzíti és azonosítja az információkat az elosztáshoz és az újrafelhasználáshoz.

Automatikus csoportosítás

Az OpenKM menedzsment megoldások lehetővé teszik az ismétlődő folyamatok automatizálását automatizált feladatok által. Ezek a folyamatok csökkentik a költségeket, minimalizálják az emberi hibák lehetőségét, és távoltartják a felhasználókat az ismételt feladatok elvégzésétől, amelyek nem járulnak hozzá a tudás növeléséhez.

Az OpenKM-ben a feladatok dokumentumokhoz kapcsolódó eseményeken alapulnak - mint például tűzfal paradigma koncepció, szabályérvényesítés, műveletvégrehajtás - segít az üzleti logika automatikus felállításában. A kapcsolódó események alapján beállíthatja a vonatkozó szabályokat, például dokumentum áthelyezhezése az új rendeltetési helyre, biztonsági irányelvek ódosítása vagy akár dokumentum transzformációt hajthat végre (pl. dokumentum konvertálása PDF formátumba a 4. csoportos tömörítéssel). Az OpenKM plug-in architektúrájának köszönhetően könnyen bővíthető a megoldás.

Naplózás

Az OpenKM dokumentumkezelő rendszer teljes és konfigurálható audit trail funkciót tesz elérhetővé. Ez lehetővé teszi, hogy dokumentált bizonyítékkal rendelkezzen azon tevékenységek sorozatáról, amelyek érintenek egy adott műveletet, eljárást vagy eseményt.

Kapcsolat

REST, SOAP és CMIS Webszolgáltatások

Támogatott protokollok: CIFS, FTP és WebDAV.

Az OpenKM könnyedén és gyorsan integrálható harmadik féltől származó alkalmazásokkal.Elérhető integrációs megoldások: Bonitasoft BPM, Microsoft Office, Vtiger.

Modulok

  • Multitenant.
  • Email archívum.
  • Digitális aláírás és kriptográfia.
  • Integrált folyamat motor.
  • Nyomda ( Vízjel ).
  • Jelentést készítő motor.

Tudásbázis

Az OpenKM vállalati tartalomkezelő lehetővé teszi egy vagy több tudástár létrehozását és elérhetővé tételét az egész szervezet számára. Gyakorlati példáinkat a https://docs.openkm.com weboldalon érheti el.

A Tudásbázis például segít gyorsan létrehozni egy üzleti könyvtárat (elsajátítani a tudásfolyamatot).

Levelezés kezelés

Az OpenKM felhasználható a cég összes fizikai levelezésének eltárolására, továbbá alkalmas a kinyomtatott dokumentumok, valamint az e-mailek repositoryban történő elmentésére is.

Elosztó csatornák létrehozása

Az egyéni információkat automatikusan szétosztja a felhasználók vagy érdeklők körében, amint ezeket az információkat a repositoryban előállítják.

Kollaboráció

  • Univerzális hozzáférés több eszközről.
  • Feladatkezelés.
  • Naptár.
  • Fórum.
  • Wiki.
  • Jegyzet és annotáció a dokumentumon.
  • Kollaboratív szerkesztési lehetőség.

Segíti a döntéshozatalban

Segítség az adatok konszolidációjában a döntéshozáshoz (DSS Decision Support System).

Automatikus riport készítés.

Automatikus metadata rögzítés

Az OpenKM Zone OCR lehetővé teszi az adatgyűjtést és -feldolgozást. Úgy került megtervezésre, hogy bármilyen struktúrájú dokumentumfolyamatot üzleti használatra kész adatokká alakítson. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően üzleti technológiákkal is integrálható a megoldás mint például: Abby Flexicapture, Kofax, Cognitive Forms (többek között).

Speciális előnézet

Az OpenKM speciális előnézetet biztosít az AutoCAD és a DICOM kiterjesztásű fájlok megtekintéséhez. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően könnyen kiterjeszthető más formátumokra is.

Verziókezelés

A verziókezelés a dokumentumok módosításait,valamint azok új példányként való rögzítését jelenti. A változásokat általában egy szám- vagy betűkód jelöli, amelyet "verziószámnak" hívunk. Minden egyes módosításhoz időbélyeg és a változást végrehajtó személy társul. A javítások grafikusan összehasonlíthatók és visszaállíthatók.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk

Respondeo Kft.

Email:
email
Telefonszám:
+36 20 449 0363 ( Hungary )
Központ:
H-9061, Vámosszabadi, Újtelep Utca 30.

Hungary: Kérlek hívj +36 20 449 0363.
Munkarend:
Hétfő - Péntek: 08:00 - 16:00 CEST sürgős segítség kérése. Jelenleg Vasárnap 21:57 pm óra van itt: Győr-Moson-Sopron, Magyarország.

OpenKM világszerte:

China: https://www.openkm.cn
France: https://www.openkm.fr
Germany: https://www.openkm.de
Hungary: https://www.openkm.hu
Indonesia: https://www.openkm.id
Italy: https://www.openkm.it
Malaysia: https://www.openkm.my
Middle East: https://www.openkm.me
North Africa: https://www.openkm.me
Poland: https://www.openkm.pl
Serbia: https://www.openkm.rs
Spain: https://www.openkm.com
USA: https://www.openkm.us