Hová tartunk

Cégről

2005 óta az OpenKM kiemelkedik a dokumentumkezelési szabványok és az „Open Source” technológiák piacán. Mivel folyamatosan az ügyfelek igényeihez és a vállalati dokumentumkezeléssel kapcsolatos problémákhoz igazítjuk.

Íme egy kis betekintés arról, hogy mi volt, van és lesz az OpenKM dokumentumkezelő terén, melynek célja, hogy jobban megismerje vállalkozásunkat.

Hogyan kezdődött?

2004-ben az OpenKM csapat nagy része fejlesztőként és projektmenedzserként dolgozott egy olyan vállalkozásban, amely új technológiákra és nyílt forráskódra szakosodott.

Akkoriban a dokumentumkezelő termékekkel kapcsolatban felmerült költségeket csak a nagyvállalatok tudták finanszírozni. A különböző dokumentumkezelők akkori tanulmányozása és elemzése után született meg az ötlet egy „Nyílt forráskódú” tudásmenedzsment rendszer kifejlesztésére, amelyet természetéből adódóan mind a nagy, mind a kisvállalkozások felhasználhatnak, anélkül, hogy nagyobb összeget kelljen beruházniuk.

2005-ben a spanyol kormány támogatásával (az információs társadalom szolgáltatási technológiáinak nemzeti programján keresztül) sikerült kivitelezni az ötletünket. A termék első verziója 2007 januárjában jelent meg: így született meg tehát az OpenKM (Open Knowledge Management)

Még ugyanebben az évben, a korábbi cégünk bezárását követően úgy döntünk, hogy beruházunk és elindítjuk saját termékünket. Az új kaland illúziója és az ilyen típusú alkalmazásban szerzett tapasztalat lehetővé tette számunkra, hogy piacra lépjünk, és új verziót adjunk ki új funkciókkal. Úgy gondoljuk, hogy a folyamatos termékfejlesztés, az ügyfelekhez való közelség és a válaszadási idők kulcsfontosságú tényezők, így ezekre helyezzük a legnagyobb hangsúlyt.

Első ügyfeleink

Az első (belföldi és nemzetközi) ügyfeleink által az álmok valóra váltak. 2009-től nagy számban fordultak felénk és termékünk felé bizalommal, ezért megkezdtük a partnerhálózatunk kiépítését.

Erőfeszítéseinket olyan díjakkal jutalmazták, mint például az IE Business School második legjobb üzleti projektje és a „vállalkozás számára nélkülözhetetlen” legjobb portál szoftver implementációja. Olyan nagy óriások fejezték ki elismerésüket, mint például a Google vagy Gartner.

2011 és 2012 a csapat kibővítésének évei voltak, mind a műszaki, mind a kereskedelmi területen tapasztalt szakemberekkel gazdagodtunk. Az OpenKM ma már minden kontinensen jelen van, vannak ügyfeleink Japánban, Latin-Amerikában, Szingapúrban és Ausztráliában is. Az alkalmazást 35 nyelvre fordították, és átlagosan havi 7000 letöltés történik az interneten keresztül és több mint 4000 telepítés érhető el világszerte.

Hová tartunk?

2013-ban el kellett érnünk a kitűzött gazdasági célokat a projekt folytatása érdekében, tartottuk a tervezett ütemtervet, ezáltal pedig megduplázódott az előző év forgalma, valamint az ügyfelek és a partnerek száma.

Jelenleg arra törekszünk, hogy a lehető legszéleskörűbb partneri kapcsolatokat építsünk ki az ügyfeleinkkel, partnereinkkel és harmadik féltől származó alkalmazásokkal, amelyek képessé tesznek arra, hogy átfogó megoldást kínáljunk bármilyen szervezeti környezetben és a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani.

Köszönjük, hogy segít a fejlődésünkben

OpenKM in 5 minutes!