Ha szeretne jól informált maradni, iratkozzon fel az OpenKM hírleveire

Üzleti intelligencia és analitika

Ana Canteli

Írta: Ana Canteli 2022. november 18-án

Az üzleti intelligencia (BI) olyan stratégiák, módszertanok és technikai eszközök összessége, amelyekkel a szervezet adatainak segítségével információt lehet létrehozni és kezelni. Röviden, az adatok kiaknázásának lehetővé tételéről van szó a megalapozott döntéshozatal fejlesztése érdekében.

Minden szervezetnél hatalmas mennyiségű adat keletkezik percenként, óránként, valamint naponta. Ezek egy része lehet a megfelelő időben rögzített értékes információ. Ha elemzik és stratégiailag felhasználják, javíthatják a vállalat teljesítményét, online jelenlétét vagy piaci pozícióját.

Az üzleti analitika (BA) olyan eszközök és gyakorlatok összessége, amelyekkel egy szervezet múltbeli teljesítményét vizsgálják, hogy betekintést nyerjenek és ezáltal a lehető legjobb szervezeti tervet készítsék el a jövőre nézve. E célból a BA adatokra és statisztikai módszerekre támaszkodik.

Az üzleti intelligencia és az üzleti analitika közötti különbségek

Ennek fényében felmerül a kérdés: mi a különbség az üzleti intelligencia és az üzleti elemzés között?

Az üzleti intelligencia és az üzleti elemzés egyaránt adatkezelési megoldás. Az üzleti analitika az üzleti intelligencia része.

A BI egyesíti az üzleti elemzést, az adatkitermelést, az adatvizualizációt, az eszközöket és az infrastruktúrát (adatbázisok), valamint az adatvezérelt döntések meghozatalának legjobb gyakorlatait. A jelenre összpontosít, és célja, hogy választ adjon a mit és hogyan kérdésekre.

Másrészt a BA a szervezet nyers adatait veszi alapul, és alakítja át cselekvőképes és értékes információvá, miközben felismeri a trendeket és előre jelző anyagokat hoz létre a szervezeti tervek megalapozásához. A miértekre keresi a választ, és a múltra összpontosít a tervek elkészítéséhez.

Ha áttekintheti a szervezet adatainak dashboardjait, és képes azokat felhasználni a változások előmozdítására, a hibák kiküszöbölésére, valamint a piaci trendekhez vagy az ellátási láncban bekövetkező változásokhoz való gyors alkalmazkodásra, akkor jó BI-vel rendelkezik. 

Egyébként minden szervezetnek rendelkeznie kellene ilyen lehetőséggel, amelyet az OpenKM és az Acelera Pyme programjai lehetővé tesznek.

Az üzleti elemzés jellemzői

Tekintettel arra, hogy az üzleti analitika az üzleti intelligencia egy részhalmaza, a témáról való további ismeretszerzés rávilágít azokra a részletekre, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a BA az adatokat használható műveletekké alakítsa át:

  • Aggregáció: az adatok összegyűjtése és rendszerezése az elemzés előtt.
  • Adatbányászat: nagy adathalmazok osztályozása a minták és kapcsolatok azonosítása érdekében az anomáliák azonosításával és adatklaszterek létrehozásával.
  • Prediktív modellezés: információk kinyerése az adathalmazokból a minták azonosítása és a trendek becslése érdekében.
  • Előrejelzés: a múltbeli adatok felhasználása előrejelzések készítéséhez és a közelgő kockázatok és lehetőségek azonosításához.
  • Adatvizualizáció: grafikus ábrázolások létrehozása az adatok emberi szintű megértésének javítása érdekében.

Az üzleti intelligencia előnyei

Az üzleti intelligencia előnyei a szervezet mindennapi működése során is érezhetőek.

  • Szervezeti hatékonyság: A BI lehetővé teszi a dashboard számára az adatok elérését, a műveletek áttekintését és az összehasonlítások könnyebb végrehajtását. Ez megkönnyíti a fejlesztendő területek és az új lehetőségek azonosítását. Az üzleti intelligenciaeszközök lerövidíthetik a HR-nek a jelentések összeállítására vagy az adatok elemzésére fordított idejét, így több idő marad a stratégiai projektek számára.
  • Adatkezelés és megbízhatóság: Az üzleti intelligencia egyik közvetlen előnye az adatszervezés és elemzés javítása. BI nélkül az egyes részlegek adatait külön-külön kezelik, így a felhasználóknak különböző platformokhoz kell hozzáférniük, hogy jelentéseket készítsenek, statisztikákat gyűjtsenek, vagy eleget tegyenek feletteseik igényeinek.

Az üzleti intelligencia lehetővé teszi egy szervezet számára, hogy összekapcsolja az összes belső és külső adatbázist, és korábban hozzáférhetetlen adatkombinációt kapjon. Egy ügyfél, egy alkalmazott vagy egy beszállító minden egyes cselekedete olyan nagy értékű információkat generál, amelyeket szétszórtságuk, nagy mennyiségük és eltérő minőségük miatt lehetetlen lenne figyelembe venni, ha nem lenne ez az új adatkezelési megoldás.

  • Bizonyítékalapú döntések: a pontos adatokhoz való hozzáférés és a gyorsabb jelentéskészítés révén jobb döntéshozatalt tesz lehetővé. A múltban gyakori volt, hogy napokat vagy heteket kellett várni a jelentésekre, ami azzal a kockázattal járt, hogy mire elkészültek velük, elavulttá váltak. Az üzleti intelligencia lehetővé teszi az információkhoz való közel valós idejű hozzáférést.
  • Gyors és intuitív hozzáférés: Az üzleti intelligencia másik döntő jellemzője, hogy képes egyszerűbbé és érthetőbbé tenni azt, ami korábban összetett és nehezen érthető volt, különösen a nem szakértő munkatársak számára.

A BI-megoldásokat úgy tervezték, hogy nagy mennyiségű adatot elemezzenek - a felhőben vagy a szerveren - több, kombinált forrásból. Ezeket egységes módon tárolják, hogy a felhasználói lekérdezések alapján elemezhessék az adatokat, ami jelentős fejlődést eredményezhet a folyamatirányításban.

  • Növekvő munkavállalói elégedettség: Azok a felhasználók, akik nem tudtak közvetlenül hozzáférni az adatokhoz, vagy nem tudtak velük dolgozni, amíg egy elemző nem kezelte azokat, kénytelenek voltak sok kérelmet benyújtani az informatikai és adatfeldolgozó részlegeknek. Most az üzleti intelligenciaplatformoknak köszönhetően az alkalmazottak közvetlenül dolgozhatnak az adatokkal, és technikai szakértelem nélkül készíthetik el jelentéseiket, grafikonjaikat és statisztikáikat.
  • Versenyképesség növelése: A naprakész és megbízható adatokkal dolgozó vállalatok számára lehetővé vált, hogy relevánsak maradjanak az iparágban, miközben képesek kiszámítani az ügyfelek igényeit.
  • Fokozott ügyfél-elégedettség: Az üzleti intelligencia pozitívan befolyásolja az ügyfelek menedzselését, javítva a termékek vagy szolgáltatások felhasználójaként szerzett tapasztalataikat és általános elégedettségüket. Az üzleti intelligencia miatt összegyűjtött és elemzett adatok felhasználásával a találkozások száma az ügyféllel minimálisra csökkenthető.

Az OpenKM, mint digitalizálást végző eszköz a Digital Kit programon belül, az Üzleti intelligencia kategóriában és más izgalmas és kompatibilis kategóriákban, például az Elektronikus számlázás és a Virtuális iroda kategóriában van bejegyezve.

A II. szegmens (3-9 fős vállalatok) és a III. Szegmens (0 és 3 fő közötti vállalatok) kedvezményezettjei számára jelenleg nyitva vannak a pályázati felhívások. (Spanyolországra vonatkozó információk)

Ezek a spanyolországi székhelyű szervezetek 2000 és 6000 euró közötti vissza nem térítendő támogatásban részesülnek.

Az OpenKM platform rendelkezik az összes szükséges funkcióval egy testreszabott üzleti intelligencia- és elemzési platform létrehozásához. Lépjen kapcsolatba velünk, hogy még többet megtudhasson az üzleti intelligenciáról és analitikáról.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk

Respondeo Kft.

Email:
email
Telefonszám:
+36 20 449 0363 ( Hungary )
Központ:
H-9061, Vámosszabadi, Újtelep Utca 30.

Hungary: Kérlek hívj +36 20 449 0363.
Munkarend:
Hétfő - Péntek: 08:00 - 16:00 CEST sürgős segítség kérése. Jelenleg Kedd 00:36 am óra van itt: Győr-Moson-Sopron, Magyarország.

OpenKM világszerte:

Brazil: https://www.openkm.com.br
France: https://www.openkm.fr
Germany: https://www.openkm.de
Greece: https://www.openkm.gr
Hungary: https://www.openkm.hu
Indonesia: https://www.openkm.id
Italy: https://www.openkm.it
Malaysia: https://www.openkm.my
Middle East: https://www.openkm.me
North Africa: https://www.openkm.me
Poland: https://www.openkm.pl
Romania: https://www.openkm.ro
Serbia: https://www.openkm.rs
Spain: https://www.openkm.com
USA: https://www.openkm.us