Ha szeretne jól informált maradni, iratkozzon fel az OpenKM hírleveire

Hogyan építsünk fel egy erős munkáltatói márkát?

Ana Canteli

Írta: Ana Canteli 2022. szeptember 23-án

Egy szervezet arculata mindig is a vállalati identitás lényeges eleme volt. A vállalat ezzel különbözteti meg magát a versenytársaktól, és számos más célt is képes elérni általa a márkázási stratégiától kezdve a szervezet pozicionálásának javításáig. A márkaidentitáshoz automatikusan társul egy sor, a vállalati kultúrával azonosított érték. Ha a márkastratégia sikeres, akkor sikerül szilárd brandet beépíteni a köztudatba.

Korábban a márkaépítési stratégiák szinte kizárólag a potenciális vásárlókra vagy az ideális vásárlók megnyerésére irányultak. Mivel az olyan szempontok, mint a vállalati kultúra vagy a tehetségek vonzása nem voltak a vállalati arculathoz közvetlenül kapcsolódó elemek, és eddig nem is voltak részei egy szilárd márka kommunikációs stratégiájának.

A digitális átalakulás az internet olyan dimenzióit is átjárhatóvá tette, amelyek korábban csak közvetlen kapcsolaton keresztül voltak elérhetőek. Ahogyan ma az emberek szabadon osztanak meg információkat a közösségi médiában, ugyanez vonatkozik egy vállalat arculatára is. Egy sikeres márka branding stratégiájának figyelembe kell vennie a vállalatról, mint érdemi munkáltatóról kialakított képet. Csak ezután engedheti meg magának egy szervezet a hatékony tehetséges munkaerőt megcélzó kampányt.

Ahhoz pedig, hogy egy cég növelje az értékét a foglalkoztatási piacon, a vállalatnak a legjobb menedzsmenteszközöket kell kínálnia, hiszen a legjobb szakemberek bevonzása nem triviális feladat. Jelenleg számos weboldal gyűjti össze a volt vagy jelenlegi alkalmazottak visszajelzéseit, akik kifejezik véleményüket az egyes szervezetekről. A legmegbízhatóbb vélemény általában azoké, akiket van módunk személyesen is megkérdezni. De amíg ez nem lehetséges, addig az olyan adatokon alapuló értékeléseket, mint a vállalati kultúra, a belső kommunikáció vagy a tapasztalat, elkerülhetetlenül figyelembe kell venni, amikor a jelöltek számára definiáljuk a márkáról alkotott elképzelésünket.

A márka személyiségének aspektusai közül a dinamizmust tekinthetjük a vállalati kultúra egyik értékének. A legjobb szakembereket nem valószínű, hogy vonzani fogja a csodás kilátás vagy az, hogy naponta be kell sétálniuk egy hagyományos irodába, ráadásul meghatározott időbeosztás szerint. Ha rugalmasabbá akarjuk tenni a munkakörülményeket anélkül, hogy aláásnánk egy szilárd márka komolyságát, akkor olyan információkezelési megoldásokat kínálhatunk, mint az OpenKM.

A legtöbb vállalat számos formátumban kezeli az információkat; ezek egy része dokumentum, amelyek jellemzőiknek köszönhetően különböző előnyöket kínálnak. Ugyanakkor mégis különleges feltételeket követelnek meg. Tegyük fel, hogy a vállalat részletesen ismeri információi és dokumentációi felhasználásának feltételeit. Ez azt jelenti, hogy a vállalat tudja, mi a dokumentumbiztonsági politika, ami hozzájárul a márkaimázs javításához, és biztonságot nyújt az alkalmazottaknak. Ezáltal képesek lesznek a dokumentumkezelő platformot olyan eszközként használni, amely segíti őket a mindennapi munkájukban, nem pedig fejfájásként vagy elkerülendő problémák forrásaként szolgál.

A megbízható dokumentumkezelési rendszer az egész vállalat számára értéket teremt. A vállalatot egységesen működőképessé teszi, és kohéziót biztosít azáltal, hogy javítja az alkalmazottak koordinációját és együttműködését, akik így már szívesebben dolgoznak tovább a vállalatnál, de más feltételek mellett. A márkastratégiába beépítve a dokumentumkezelő szoftverek megfelelő használata korlátozza a távmunka fizikai és szellemi távolságát, mivel az információcsere legjelentősebb része nem verbális, ami ebben a munkában gyakorlatilag láthatatlanná válik.

Az azonban nem lehet akadály, hogy több lehetőséget kínáljunk munkatársainknak. A képzési célok minden önmagára valamit is adó karriertervben szerepelnek. A dokumentumkezelésben az OpenKM különböző profilokhoz igazodó tanfolyamokat kínál az OpenKM Akadémia kínálatából. Az OpenKM e-learning platformja javítja a program elfogadottságát a munkatársak körében, és lerövidíti a képzési időt.

Ezen túlmenően a dokumentumkezelő rendszerben jelen lévő összes funkció lehetővé teszi a vállalat üzleti folyamatainak megvalósítását többek között az automatizálás, a munkafolyamatok és az optikai karakterfelismerés révén, amelyek hozzájárulnak:

  • A szabályozási és jogi megfelelés biztosításához
  • Az emberi hibák előfordulásának minimalizálásához
  • Az üzleti ciklusok felgyorsításához
  • A biztonság növeléséhez
  • A költségek csökkentéséhez

Az OpenKM segítségével a távmunka elősegítése mellett a dokumentumkezelés globálisan javítható a vállalat archívumának digitalizálásával. Ez egy lényeges lépés, amelyet figyelembe kell venni a hagyományos munkahelyek távmunkára való átalakításakor; ellenkező esetben a munkavállalók és az ügyfelek akadályoztatva lesznek céljaik elérésében.

Hasonlóképpen, a megbízható online munkaplatform biztosítása érdekében az OpenKM dokumentumkezelő szoftvere korlátozások nélkül integrálható bármely vállalati alkalmazással. Így a szervezet a dokumentumkezelőt esettől függően front-endként vagy back-endként használhatja. A rendszer nyílt forráskódú technológiája pedig megkönnyíti a szoftver adaptálását a vállalat jövőbeli igényeihez, amely az OpenKM-et a jövőbe való befektetésként szerzi meg.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk

OpenKM in 5 minutes!