Ha szeretne jól informált maradni, iratkozzon fel az OpenKM hírleveire

A digitális munkahely előnyei és hátrányai

Írta: Daniel Howard 2022. szeptember 9-én

A digitális korral a munkakörülmények jól kidogozottakká váltak, és folyamatosan fejlődnek. Hogyan biztosíthatjuk azonban munkavállalóink elégedettségét és jólétét, hogy vonzzuk és őrizzük meg az egyensúlyt az emberi kapcsolatokban? 

A digitális átalakulás (DX) már nem csak egy jövőbemutató irány, hanem alapvető szervezeti stratégia ahhoz, hogy a mai piacon relevánsak és versenyképesek maradjunk. A technológia és a számítógépek ma már egyre inkább mindennapossá válnak a személyes és a szakmai életünkben egyaránt. A vállalkozások pedig nagyléptékben fejlődnek, hogy sikeresek legyenek és felvegyék a versenyt a digitális korban létrehozott cégekkel. A munkahelyekre manapság már nem úgy tekintünk, mint hagyományos irodahelyiségekre vagy otthoni dolgozószobákra. Hatékony és olyan digitális munkahelyeket alakítottunk ki, amelyeken bárhol és bármikor képesek vagyunk a munkavégzésre és a folyamatos kommunikációra.

A digitális munkaterületeken a vállalatok olyan eszközöket és infrastruktúrát kínálnak az alkalmazottaknak, amelyekkel jobban tudnak együttműködni és kommunikálni az üzleti célok elérése érdekében.

A digitális technológia új korszakában már megkövetelik a munkavállalóktól, hogy bármilyen eszközön és bárhonnan képesek legyenek a hatékony munkavégzésre. Az emberek egy helyről akarnak elérni mindent, méghozzá minél gyorsabb csatlakozással és sok esetben azonnali válaszokkal. A digitális átalakulás azonban kihívásokkal jár, de vajon ezek ellensúlyozzák-e az előnyöket? A StudyCrumb azt vizsgálja, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a digitális munkahelynek, és hogyan érhetik el a vállalatok az egészséges egyensúlyt a menedzsmentszoftverek segítségével.

Előnyök

Növeli az alkalmazottak elkötelezettségét

A 21. században a vállalkozások megkövetelik, hogy a legtöbb alkalmazottjuk részt vegyen abban a feladatban, amivel a versenytársaik és a saját szakterületük élvonalában maradhatnak. Az elkötelezett alkalmazottakat a szenvedély, a lelkesedés és a vállalat iránti elhivatottság motiválja. Céljaik összhangban vannak a vállalat céljaival és azt akarják, hogy a vállalkozás sikeres legyen.

De azok, akik nem igazán aktívak, pont az ellenkezőjét teszik. Ők csak az idejüket vesztegetik, és nem lelkesednek a munkájukért. Ez a csoport elveszítheti elkötelezettségét, és negativitást közvetíthet a kollégák körében, ami mérgező munkakörnyezetet eredményezhet.

Ha kellő időt és energiát fordítunk arra, hogy megoldást találjunk arra, hogyan motiválhatnánk az alkalmazottak azon százalékát is, akik kevésbé aktívak vagy elhivatottak a munkájukat illetően, akkor az egy jó módja lehet a teljesítmény növelésének. A motivált munkaerő egy vállalkozás legértékesebb eszköze.

Azok a vállalatok, amelyek gondoskodnak munkavállalóikról és támogatják őket, nagyobb valószínűséggel ismerik fel a nem elkötelezett munkaerőt. Ennélfogva a munkavállalók tapasztalatait a legfontosabbnak kell tekintenünk. Az alkalmazottak személyiségének, értékeinek, meggyőződésének és törekvéseinek felismerése az első lépés a motivációjuk és teljesítményük növelésében.

Javítja a kommunikációt

A vezetési stílusok keveredése, valamint az alkalmazottak munkamódszereinek különbségei miatt a kommunikáció sosem egyszerű. Egy digitális munkahelyi megoldás azonban megbízható kommunikációs rendszert építhet ki, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozások bármikor kapcsolatban maradjanak és kommunikáljanak egymással. A részlegek könnyen kommunikálhatnak egy mobilalkalmazáson keresztül a különböző digitális munkahelyi platformok - például a Microsoft Teams vagy a Slack - segítségével, a távmunkában dolgozók pedig könnyedén megoszthatják egymással tapasztalataikat, és naprakészek maradhatnak a legújabb üzleti eljárásokkal kapcsolatosan.

A szervezet aktualitásokat, híreket, valamint általános információkat közölhet. Azáltal, hogy minden alkalmazott ugyanazt az információs technológiát kapja, és a következetesség biztosításával a vezetők fizikai elhelyezkedéstől függetlenül növelhetik a hatékonyságot és az átláthatóságot.

A digitális munkahelyek lehetőséget adnak az alkalmazottaknak arra, hogy kiválasszák az általuk preferált kommunikációs eszközt, miközben lehetővé teszik számukra, hogy kifejezzék kreativitásukat, megosszák ötleteiket és visszajelzéseket adhassanak. Ezenkívül a hatékonyabb kommunikáció révén a személyügyi alkalmazottak képessé válnak a konfliktusok kezelésére, meggyőző vállalati arculat és kultúra kialakítására, valamint az ügyfelek felhasználói élményének javítására.

Bevételek növelése

A digitális transzformáció növelheti a bevételeket azáltal, hogy javítja a munkavállalók hatékonyságát az összes üzleti folyamatban, időt és erőforrásokat takarít meg, miközben maximalizálja a lehetőségeket.

Egy központi belső kommunikációs rendszer, mint például egy intranet, csökkentheti az alkalmazottak által az információk gyűjtésével és keresésével töltött órák számát, beleértve a kollégákra vonatkozó irányelveket, eljárásokat, szabályzatokat vagy a jogi megfeleléssel kapcsolatos információkat is. Az intranetek hatékony dokumentumkezelő rendszert biztosítanak egy egyszerű keresőmotorral, amely drasztikusan csökkenti az alkalmazottaknak a részletek összegyűjtésére fordított idejét.

Hátrányok

Az interperszonális kommunikációs készségek elvesztése

A digitalizáció egyik legfőbb előnye, hogy javítja a kommunikációt és a termelékenységet az egész vállalaton belül. A digitális munkahelyi platformok azonban drasztikusan csökkentették a személyek közötti kommunikáció hagyományos módszereit. A csoportos megbeszélések és a személyes találkozók elavulttá válnak, mivel a szervezetek a digitális eszközökre támaszkodnak a kommunikációban, és a működtetéshez szükséges költségek is túl magasak.

Az emberi interakció kritikus tényező az együttműködés során, és a legmeghatározóbb fejlesztések közül sokat a szociális kapcsolatok és a partnerség révén lehetett megvalósítani. A digitális munkahely csökkentette a munkavállalók lehetőségeit a fizikai interakcióra és a kollégákkal való kapcsolatteremtésre. Ez függővé teheti az alkalmazottakat a technológiától, amikor olyan személyes feladatokat látnak el, mint az interjúk lefolytatása, az előadások tartása és a megbeszélések lebonyolítása.

Függőség

Sohasem lehet garantálni, hogy bármilyen technológiai eszköz vagy rendszer problémamentesen fog működni. A munkavállalók munkájuk elvégzése során nagymértékben függhetnek a technológiai fejlesztésektől. A legtöbb vállalat üzleti tevékenységének középpontjában a számítógépek állnak, és a zökkenőmentes napi működésükhöz ezekre támaszkodnak. Ez a technológiai függőség azonban a digitális munkavégzés egyik kihívásává válhat. Ha a digitális eszközök használata során hiba lép fel, vagy a rendszer nem képes működni, a vállalat hátrányt szenved, amíg a problémát meg nem oldják.

Megnövekedett költségek

Mivel a technológia folyamatosan változik és fejlődik, így az Ön vállalkozása is. Önnek is alkalmazkodnia kell, ami azt jelenti, hogy az adatvédelem biztosítása érdekében vállalnia kell a szoftver folyamatos frissítésének költségeit. Ez jelentősen befolyásolhatja a nyereséget, mivel Önnek kell fedeznie a frissítés kiadásait, és meg kell tanítania munkavállalóit a legújabb szoftverek használatára. Az állandó változások árthatnak alkalmazottai munkamoráljának, mivel állandóan alkalmazkodniuk kell a frissítésekhez és a változásokhoz. Az új digitális technológiák átvételére irányuló folyamatos nyomás hatással lehet az általános munkahelyi elégedettségükre és termelékenységükre.

A sikeres digitális munkahelyek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy maguk irányítsák a munkájukat, és optimális környezetet teremtenek számukra. Azok a vállalkozások, amelyek rugalmasabbak és hatékonyabbak a digitális munkahelyeken, és amelyekben javul a munkavállalók elkötelezettsége, általában elfogadják a technológiai fejlesztéseket, ami a termelékenység, a bevétel és az üzleti teljesítmény növekedéséhez vezet.

A szerző életrajza: Daniel az írást a szavak erejével kelti életre. Lelkes bloggerünk, aki ideje nagy részét informatív cikkek írásával tölti. Igazi újságírás-szakértőként felkértük, hogy csatlakozzon hozzánk és  segítsen a diákoknak olyan esszéket írni, amelyek igazi sikert aratnak.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk

Respondeo Kft.

Email:
email
Telefonszám:
+36 20 449 0363 ( Hungary )
Központ:
H-9061, Vámosszabadi, Újtelep Utca 30.

Hungary: Kérlek hívj +36 20 449 0363.
Munkarend:
Hétfő - Péntek: 08:00 - 16:00 CEST sürgős segítség kérése. Jelenleg Csütörtök 04:12 am óra van itt: Győr-Moson-Sopron, Magyarország.

OpenKM világszerte:

Brazil: https://www.openkm.com.br
France: https://www.openkm.fr
Germany: https://www.openkm.de
Greece: https://www.openkm.gr
Hungary: https://www.openkm.hu
Indonesia: https://www.openkm.id
Italy: https://www.openkm.it
Malaysia: https://www.openkm.my
Middle East: https://www.openkm.me
North Africa: https://www.openkm.me
Poland: https://www.openkm.pl
Romania: https://www.openkm.ro
Serbia: https://www.openkm.rs
Spain: https://www.openkm.com
USA: https://www.openkm.us