Ha szeretne jól informált maradni, iratkozzon fel az OpenKM hírleveire

5 Tipp az adatok biztonságos mentéséhez és megőrzéséhez

Írta Michael Gorman 2020. június 12-én 

A digitális adatok korában, a vállalatok egyik legfontosabb feladata, hogy garantálni tudják az általuk tárolt adatok biztonságát. Amennyiben nem tesz megfelelő intézkedéseket az információk és adatok védelme érdekében, az adatvesztés elkerülhetetlen lesz.
Senki sem szeretné, ha az Ön által elkészített pl. gyönyörű design egy természeti katasztrófa következtében egyszerűen elveszne, amiért Önnek nincs róla biztonsági mentése, igaz? Ennek elkerülése érdekében, a cikk további részében különböző tárolási lehetőségeket mutatunk be, amelyek segíthetnek ezen a problémán és amelyek előnyeit felhasználhatja a személyes vagy üzleti adatok biztonsága érdekében.


Íme tehát 5 tipp, a biztonság növeléséhez:

1. Válassza az Önnek leginkább megfelelő adatmentési megoldást

Számos tárolóeszköz létezik a különböző típusú fájlok biztonsági mentésére. A legtöbb vállalat az alábbi 5 opció közül egyet vagy akár többet is alkalmaz egyidejűleg:

  • Belső merevlemezek: A belső merevlemez a számítógép része, de partícionálhatja úgy is, akár egy külső merevlemezt a biztonsági mentések érdekében. Gyors megoldás, ugyanakkor a merevlemez vagy a számítógép meghibásodása esetén az adatok ugyanúgy elveszhetnek.
  • Külső merevlemezek: A külső merevlemezeket valamilyen módon pl. USB csatlakoztatni kell a számítógéphez. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a számítógép belső merevlemezétől független, különálló meghajtóra mentse fájljait. Érzékenységét tekintve egyenrangú a belső merevlemezzel.
  • Hordozható eszközök vagy meghajtók: Az ilyen jellegű tárolók leggyakoribb típusai: az USB-, Flash-meghajtók, valamint a BluRay lemezek. Ez a megoldás akkor használható, ha kisméretű fájlokat szeretne átvinni egyik gépről a másikra, vagy azonnali biztonsági mentést készíteni egy olyan dokumentumról, amelyen még dolgozik. Ugyanakkor, mivel korlátozott tárhellyel bírnak, ezért néhány darabnál többre lehet szüksége, ha ide kívánja a teljes biztonsági mentést végezni.
  • Felhő alapú tárolóhely: A felhő alapú tárolás azt jelenti, hogy a dokumentumokat az interneten keresztül menti a szolgáltatójának tárhelyére. Ez tehát egy offsite, azaz vállalaton kívüli biztonsági mentést tesz lehetővé. Ugyanakkor biztosítja, hogy egy esetleges természeti katasztrófa esetén is vissza tudja állítani az adatokat a távoli (offsite) meghajtóról. A felhő további előnye, hogy beállíthatja, hogy eszköze automatikus biztonsági mentést végezzen a felhőbe, ellenben hátránya, hogy a fájlok le-és feltöltéséhez internet kapcsolatra van szüksége.
  • Hálózatra csatlakoztatott storage: Ez a fizikai eszközt igénylő megoldás a NAS. Miután csatlakoztattuk az internetre, összegyűjti a merevlemez rendelkezésre álló területeit és elérhetővé teszi a felhasználók számára. A Network-attached storage, azaz a hálózati adattároló gyakorlatilag a felhőalapú tárolást és a külső biztonsági mentést ötvözi.

Gondolja végig, hogy az előbb felsorolt öt megoldás közül, melyik az Ön számára leginkább megfelelő.

2. Legyen különböző helyeken elérhető a biztonsági mentése

A fájlok tárolási helye szerint a biztonsági mentéseket 2 főbb kategóriába sorolhatjuk: onsite backup = helyi biztonsági mentés, valamint az offsite backup = telephelyen/vállalaton kívüli biztonsági mentés.

  • A helyi biztonsági mentés gyakran futtatható és fizikailag az iroda vagy annak közelében található. Ez alatt értjük a NAS eszközöket, USB adathordozókat, SSD-ket stb.
  • A telephelyen vagy vállalaton kívüli biztonsági mentés lényege, hogy az irodától távol van pl. felhő alapú tárhely.

Ha szeretne megbizonyosodni arról, hogy adatai biztonságban vannak, akkor javasoljuk, hogy több, különböző helyre mentse őket, ugyanis mindent egyetlen egy meghajtón tárolni nagyon kockázatos. Ha a meghajtó megsérül, a tárolt adatok elvesznek. Így, tehát az ideális megoldás az volna, ha mind az onsite, mind az offsite biztonsági mentést egyaránt alkalmazná.

3. Szervezze és rendszerezze fájljait

Sokat segíthet, ha fájljait mappák és fájltípusok szerint rendszerezi. Amennyiben Önnek is legalább annyi fájlt kell áttekintenie, mint pl. Kim Komando-nak és az NSBroker csapatának, akkor gyorsan meg fogja érteni a fájlok mappákba és almappákba való rendezésének lényegét, ugyanis ez nagyban megkönnyíti a biztonsági mentést, a visszaállítást és még időt is takaríthat meg.

4. Gyűjtse össze azon fájlok listáját, amelyről biztonsági másolatot kell készítenie

Ez egy nagyon nehéz feladat, különösen akkor, ha sok értékes dokumentummal rendelkezik, amelyeket nem szeretne kihagyni. Talán csábító gondolat lehet, hogy mindenről készítsünk biztonsági mentést, ugyanakkor a hatékonyság érdekében mégis célszerűbb csak a legfontosabb elemeket kiválasztani. Ez a biztonsági mentések első és kimondatlan szabálya. Miután a kiválasztott fájlokkal végzett, utána már elengedő csak az inkrementumokról, változásokról biztonsági mentést készítenie.

5. Automatizálja a biztonsági mentési folyamatot

A biztonsági mentési folyamat automatizálásával nem csak rengeteg időt takaríthat meg, de a velejáró stressztől is megszabadulhat. Ha beállítja, hogy az eszköze bizonyos időközönként automatikusan készítsen biztonsági másolatot a felhőbe, akkor többé nem kell aggódnia, hogy Ön esetleg elfelejtett mentést készíteni a fájlokról. Ugyanakkor, ne feledje, hogy ennek ellenére időről – időre ellenőriznünk kell az biztonsági mentés állapotát.

Következtetés

Az adatvesztés elkerülése mellett, az Ön felelőssége megvédeni a dokumentumokat az illetéktelen hozzáférésektől. A bejelentkezési információkat soha ne adja meg senkinek. Szükség esetén használjon kétfaktoros hitelesítést és adattitkosítást a dokumentumok védelme érdekében. Higgye el, hogy nem lesz többé gondja a biztonsági mentési világnap megünneplésével, ha Ön is képes biztonságban tartani adatait.

A szerzőről: Michael Gorman egy magasan képzett szabadúszó író és korrektor az Egyesült Királyságból. Érdekli a fejlődés, számos különböző blogbejegyzést írt már és szereti felfedezni az emberi lét új aspektusait.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk

Respondeo Kft.

Email:
email
Telefonszám:
+36 20 449 0363 ( Hungary )
Központ:
H-9061, Vámosszabadi, Újtelep Utca 30.

Hungary: Kérlek hívj +36 20 449 0363.
Munkarend:
Hétfő - Péntek: 08:00 - 16:00 CEST sürgős segítség kérése. Jelenleg Vasárnap 11:21 am óra van itt: Győr-Moson-Sopron, Magyarország.

OpenKM világszerte:

China: https://www.openkm.cn
France: https://www.openkm.fr
Germany: https://www.openkm.de
Hungary: https://www.openkm.hu
Indonesia: https://www.openkm.id
Italy: https://www.openkm.it
Malaysia: https://www.openkm.my
Middle East: https://www.openkm.me
North Africa: https://www.openkm.me
Poland: https://www.openkm.pl
Serbia: https://www.openkm.rs
Spain: https://www.openkm.com
USA: https://www.openkm.us